ایستگاه خبر

آماده شدن ژاپن برای قرار دادن سیستم ثبت املاک بر روی بلاکچین

بر اساس گزارش ها، دولت ژاپن درصدد است سیستم واحدی برای ثبت املاک و زمین در مناطق شهری، کشاورزی و جنگلی روی یک دفتر کل، بر مبنای توانمندی بلاکچین راه اندازی کند. بر اساس گزارش نشریه معروف اقتصادی این کشور “Nikkie”، ژاپن به دنبال این است که اطلاعات املاک موجود در همه پایگاه داده های در اختیار دولت را به شکلی مستحکم در قالب یک رکورد اطلاعاتیِ قابل مشاهده درآورد.

داده های پراکنده

در حال حاضر شهرداری ها همگام با وزارتخانه های دادگستری و وزارت مسکن هریک ثبت اطلاعات املاک را با روش خود انجام می­دهند و دلیل آن این است که سابق بر این برای اخذ مالیات، از این داده ها استفاده می­کردند. بر اساس این گزارش، بنگاه های املاک و مستغلات بر پایگاه داده های خود تکیه می­کنند حال آنکه مناطق کشاورزی و جنگلی از منابع اطلاعاتی دیگری استفاده می­کنند.  وزارت دادگستری ژاپن تخمین می­زند بالغ بر ۲۳۰ میلیون قطعه زمین و ۵۰ میلیون ساختمان در این کشور ثبت شده است.

همه این داده ها به انضمام اطلاعات جانبی و قیمت املاک در آینده نزدیک بر روی یک دفتر کل دولتی روی بلاکچین اضافه خواهد شد.

ضرورت این کار چیست؟

علاوه بر ناهماهنگی مطلق موجود بین مراکز ثبت، سیستم ثبت سنتی به شکل کاغذ بازی بوده و به اندازه کافی به روز نیست تا مردمی که از این املاک استفاده می­کنند از آخرین تغییرات با خبر شوند. یک بررسی توسط وزارت دارایی آشکار می­کند ۶٫۶ درصد اطلاعات زمین های شهری و ۲۶٫۶ درصد اطلاعات املاک در شهرهای کوچک و متوسط و به همین مقدار مناطق کوهستانی، در ۵۰ سال گذشته تغییر نکرده است.

علاوه بر این،یک پلتفرم بلاکچینی امکان بازیابی مرجع داده ها –جهت اعتبارسنجی گردش کار اطلاعات ثبت شده- را فراهم می­آورد. مقاله مذکور می­نویسد: ” اگر بخشی از املاک، زمین کشاورزی باشد، رکورد اطلاعاتی شخص در بخش زمین کشاورزی ثبت می­شود. تجمیع این اطلاعات با داده های محلی بیان می­کند که چه کسی مسئول زمین های بلا استفاده و ساختمان ها است.”

یک بازیابی مرجع داده بصورت دستی روی زمین های کشاورزی و اقامتی ثبت شده در سال ۲۰۱۶ نشان داد که ۲۰ درصد از اطلاعات زمین های کشاورزی پس از مرگ مالک اولیه آن به روز رسانی نشده و در نتیجه اموال به ورثه منتقل نشده است.

فواید انجام این کار

مشارکت کنندگان در این بلاکچین در حال افزایش هستند و این بلاکچین، با در نظر گرفتن موارد امنیتی مربوط به حریم خصوصی، در اختیار بخش خصوصی نیز قرار خواهد گرفت. هدف این کار بهبود کارایی نقل و انتقال املاک در کنار کمک به فروش و بازسازی املاک خالی در حال رشد در ژاپن است. ثبت از طریق بلاکچین این فایده را نیز دارد که بحث و مذاکرات مالکان زمین ها در طول بازسازی در کنار پروژه های عمومی در مجتمع های مسکونی به خوبی پیش برود.

اجرای آزمایشی در سال ۲۰۱۸

سیستم توانمند ثبت جدید بر پایه بلاکچین از تابستان ۲۰۱۸ در شهرهای منتخب آزمایش خواهد شد. در صورت موفقیت طرح آزمایشی، دولت ژاپن قصد دارد طی یک برنامه ۵ ساله آن را به کل کشور گسترش دهد.

در جای دیگری نیز در این کشور احتمال استفاده از فناوری بلاکچین وجود دارد. انجمن بانکداران ژاپنی (JBA) در حال ترغیب کردن بانک ها به آزمایش انتقال پول روی یک بلاکچین با توانمندی ارزهای دیجیتال است که با توسعه آن، سیستم یکپارچه فعلی انتقال پول این کشور به نام “Zengin” کنار گذاشته خواهد شد. (سیستم Zengin یک پلتفرم ملی برای تسویه حساب بین بانکی است که توسط انجمن بانکدارن ژاپن به کار گرفته شده است.)



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Image & Source via : cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=7187
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x