ایستگاه خبر

تصمیم ژاپن برای استفاده از بیتکوین به عنوان یک روش پرداخت

بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت

این لایحه بیت کوین را نه به عنوان ارز بلکه به عنوان یک روش پرداخت به رسمیت می شناسد. Bitflyer، بزرگترین صرافی بیت کوین از نظر حجم می گوید که در این روش بیت کوین ارزشی مشابه با کالا خواهد داشت. این صرافی می گوید:« هرکس می تواند از آن ها برای پرداخت هزینه های خرید یا اجاره وسایل و یا دریافت خدمات استفاده کند. تعریف قانون جدید از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی به عنوان نوعی از روش پرداخت است نه یک ارز که به صورت قانونی به رسمیت شناخته شده باشد. با بیت کوین به عنوان دارایی برخورد خواهد شد مگر آنکه در قانون مالیاتی ژاپن در آینده تجدیدنظری صورت بگیرد.»

این لایحه علاوه بر اعلام بیت کوین به عنوان یک روش پرداختِ به رسمیت شناخته شده، برای صرافی های بیت کوین نیز داشتن موارد مشخصی را اجباری کرده است.

به عنوان مثال، آن ها باید حداقل سرمایه ای برابر با ۱۰میلیون ین و همچنین سیستم آی تی قابل قبولی برای جلوگیری از سرقت و از دست دادن سرمایه داشته باشند. علاوه بر این موضوعات، آن ها باید سرویس ها و پروسه هایی نظیر آموزش کارمندان، قوانین داخلی و راهنمایی برای برون سپاری داشته باشند.

دغدغه های حسابرسی

طبق گزارشی از Nikkei Asian Review، این لایحه باعث معضلاتی در حسابرسی برای تازه واردان صنعت بیت کوین می شود. در سیستم حسابرسی فعلی ژاپن دیجی ارزها شناخته شده نیستند، لذا اطلاعاتی نیز در رابطه با نحوه اظهار آن ها جهت پرداخت مالیات وجود ندارد.

در نتیجه افراد و کمپانی های متعددی دارایی های دیجیتالی خود را از اظهارنامه ها حذف کرده اند. عده ای نیز که این دارایی ها را در این دفاتر ثبت کرده اند، آن ها را در سرفصل موجودی خود اعلام کرده اند. از طرفی صادرکنندگان این خدمات نیز آن ها را به عنوان بدهی اظهار می کردند.

Chikako Suzuki یکی از اعضای دفتر حسابرسان خبره در ژاپن می گوید:« نبود استاندارد در زمینه دیجی ارزها باعث رد دفاتر حسابرسی و یا کاهش اعتبار شدیدی برای بسیاری از شرکت ها خواهد شد. اما از طرفی هیات استاندارد سازی حسابرسی در ژاپن روز دوشنبه گذشته تصمیم به تولید استانداری در این زمینه گرفتن که این چارچوب طی شش ماه آینده ابلاغ خواهد شد.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=5293
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x