ایستگاه خبر

معرفی پروژه aeternity

aeternity یک فناوری بلاکچین جدید با ویژگی های مختلفی ست که به مبارزه با مشکلات فعلی سیستم های بلاکچینی می رود. فناوری aeternity نوآوری های مختلفی را از بلاکچین های دیگر گرفته تا بتواند کارآمدتر عمل کند.

کانال های aeternity از هر سیستم کانالی دیگری که بتواند روی اتریوم اجرا شود مقیاس پذیرتر هستند. تراکنش های اتریومی نیاز دارند تا یکی یکی و بصورت خطی پردازش شوند در صورتی که در aeternity تراکنش ها می توانند بصورت موازی پردازش شوند.

تیم aeternity از تعدادی کارآفرین، توسعه دهنده و برنامه نویس و همچنین فارغ التحصیلان بلاکچینی تشکیل شده که در پروژه های معروفی مثل Synereo، Ethereum و Augur فعالیت داشته اند.

توکن های AE برای چه کاری استفاده می شود؟

AEها توکن های لازم برای دسترسی به بلاکچین aeternity هستند و بعنوان واحدی برای منابع مصرف شده توسط یک حساب کاربری در aeternity به حساب می آید. AE انرژی سیستم یا به عبارتی سوخت سیستم هستند که برای نیرو بخشیدن به هر برنامه ای که در این پلتفرم اجرا می شود استفاده می گردند. هر حرکتی در پلتفرم aeternity مقداری هزینه دارد، شاید این هزینه حتی کسری از سنت باشد.

Oracl غیرمتمرکز

یک ماشین oracle (پیشگو) داده های دنیای واقعی را با قراردادهای هوشمند پیوند می زند. مثلا اگر تکمیل یک قرارداد به وضع هوا و یا اطلاعات دیگر عمومی بستگی داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ oracle می تواند اطلاعات عمومیِ مقاوم در برابر خرابکاری و تغییر ناپذیری را ارائه دهد و بر اساس آن عمل کند. در بسیاری از کسب و کارها، قیمت دارایی هایی مثل طلا، نتیجه یک انتخابات و یا وضع آب و هوا نقش مهمی ایفا می کند. در بلاکچین های دیگر،  oracle نقطه شکست به حساب می آید و در نتیجه برای غیرمتمرکز بودن مناسب نیست. اما oracle مربوط به aeternity کاملا غیرمتمرکز است.

کاربردها و برنامه های جالب قابل اجرا در aeternity

aeternity توان عملیاتی بالایی برای تراکنش ها دارد و در نتیجه هر برنامه ای که نیاز به سرعت بالای تراکنش داشته باشد می تواند به راحتی روی آن اجرا شود. بعنوان مثال موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • امکان پرداخت های خرد (پرداخت های نانو و میکرو)
  • قراردادهای هوشمندی که از oracle برای اجرای میلیون ها تراکنش موازی و همزمان استفاده می کنند
  • بازی های ویدیویی چند کاربره که قوانین آن توسط بلاکچین اجرا می شود و کاربران را موظف به اجرای آن می کند
  • قراردادهایی برای نیرو بخشیدن به سرمایه گذاری جمعی جهت تامین مالی کالاهای عمومی و ایجاد یک اقتصاد پایدار
  • دروغ سنج هایی برای فهمیدن اینکه چه زمانی متخصصان یا مدیران در حال پنهان کردن حقیقت هستند
  • و کاربردهای بسیار دیگری که ما و شما هنوز به آن ها فکر نکرده ایم

مزیت قراردادهای هوشمند  aeternity

یکی از بزرگترین مزایای قراردادهای هوشمند aeternity این است که آن ها “خارج از زنجیره” یا “off-chain” ساخته می شوند. این موضوع باعث می شود تا بعد از ساخته شدن قرارداد، بتوان با سایر مشارکت کنندگان در آن قرارداد با سرعت بالا و حریم خصوصی مشخص تعامل داشت. همانطور که گفته شد تعاملات کاربران، خارج از زنجیره و امن خواهد بود. تنها زمانی یک تراکنش بصورت “روی زنجیره” اجرا می شود که عدم توافقی بین کاربران بوجود آید. در نتیجه بلاکچین aeternity بعنوان یک دادگاه دیجیتالی عمل می کند.

همچنین هیچ محدودیتی برای حجم قراردادهای هوشمندی که می تواند در یک لحظه پردازش شود وجود ندارد چرا که آن ها خارج از زنجیره هستند و می توانند بصورت موازی اجرا شوند.

در این زنجیره، کسب و کارها می توانند اطلاعات و سوابق خود را بصورت خارج از زنجیره و نه بصورت عمومی داشته باشند؛ همچنین کاربران امکان اجرای بی نهایت تراکنش آنی را خواهند داشت که در نتیجه ی آن می توانند کارهایی که نیاز به تراکنش های تعداد بالا دارد را براحتی به انجام برسانند.

ماشین مجازی aeternity

 

ماشین مجازی aeternity

طبق گزارشات آن ها، aeternity در حال ساختن یک ماشین مجازی برای محاسبات امن و کارآمد بلاکچین است. برای مثال در حال ساختن راهکاری هستند که کاربران بتوانند تنها قسمتی از کد که واقعا اجرا می شود را منتشر کنند. قراردادهای هوشمند aeternity می توانند بسیار بزرگ و حجیم باشند در نتیجه تا زمانی که قسمت کد اجرایی کوچک باشد، هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد.

توافق جمعی

توافق جمعی یا اجماع کل از طریق ترکیبی از الگوریتم های گواه اثبات کار (PoW) و گواه اثبات سهام (PoS) انجام می گیرد.  از این طریق می توان گفت که استخراج بصورت کاملا غیرمتمرکزی انجام می گیرد و حتی تلفن های هوشمند نیز توان استخراج توکن های جدید را دارند.

کد مرکزی این بلاکچین با زبان برنامه نویسی Erlang نوشته شده.

استفاده از این فناوری رایگان است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. برنامه نویسان و توسعه دهندگان برنامه های مختلف می توانند براحتی بر روی پلتفرم aeternity کار کنند و برنامه های خود را بسازند.

فازهای این پروژه

فاز اول:

در فاز اول هر کسی می توانست با ۱اتریوم ۱۰۰۰توکن AE دریافت کند. این فاز، سوم آوریل شروع شد و به مدت سه روز ادامه داشت.

در این فاز که با موفقیت کامل به انجام رسید میزان سهم ها و همکاری های انجام گرفته حدود ۱۲۱٫۲۵۷ اتریوم و ۳۲۳ بیتکوین بود.

فاز دوم:

فاز دوم در تاریخ ۲۹می شروع می شود و به مدت ۳هفته ادامه خواهد داشت.

در هفته اول مشارکت کنندگان به ازای هر ۱اتریوم معادل ۷۵۰توکن AE دریافت خواهند کرد.

در هفته دوم مشارکت کنندگان به ازای هر ۱اتریوم معادل ۷۰۰ توکن AE دریافت خواهند کرد.

در هفته سوم مشارکت کنندگان به ازای هر ۱اتریوم معادل ۶۵۰ توکن AE دریافت خواهند کرد.

تمام مشارکت ها و سهم ها بصورت شفاف بر روی بلاکچین اتریوم انجام می گیرد. پس از اتمام این فازها، توکن های AE بر پایه ی رسید های عمومی ساخته می شوند. ۸۲% از توکن های اولیه بین مشارکت کنندگان تقسیم می شود. ۱% به دارندگان بیتکوین و اتریوم اختصاص می یابد که در زمان اجرایی شدن بلاکچین aeternity قابل دسترس خواهند شد؛ این کار باعث می شود تا تمام دارندگان BTC یا ETH بطور خودکار جزو دارندگان AE هم محسوب می شوند، هرچند که مقدار AE آن ها بسیار کم خواهد بود.

برای استفاده از کیف پول aeternity کاربران می توانند مراحل استفاده از آن را در وبسایت aeternity دنبال کنند.


این مقاله به سفارش aeternity تهیه و منتشر شده است و  یک پیشنهاد سرمایه گذاری از طرف “کوین ایران” نمی باشد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Image via cdn-images-1.medium.com

https://coiniran.com/?p=6296
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تهام
تهام
6 سال قبل

با سلام
لطفا توی سایتتون یه قسمت به معرفی ICO ها و ارزش سرمایه گذاری بر روی آنها بپردازید.
ممنون

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x