ایستگاه خبر

کشف معدن بزرگی از طلا؛ حالا بیت کوین یا طلا، مساله این است

این هفته در استان Shandong بزرگترین معدن طلای چین در طول تاریخ کشف شد. به نوشته نشریات محلی این معدن طلای تازه یافت شده ارزشی بیش از ۲۲میلیارد دلار به موجودی بازار طلا اضافه خواهد کرد.

یک شرکت چینی استخراج طلا به نام Shandong Gold Group وابسته به دولت استان Shandong در ۲۸مارس اعلام کرد که معدن طلایی با حجم ۳۸۲.۵ تن در منطقه Laizhou-Zhaoyuan در شمال غربی Jiaodong Peninsula کشف کرده است.

بر اساس گفته نمایندگان Shandong Gold Group با توجه به ظرفیت های این منطقه، شرکت توان تولید طلا برای ۴۰سال را خواهد داشت.

بیت کوین پناهگاه امن تر دارایی ها

از اوایل سال ۲۰۱۶ تعداد بسیار زیادی از سرمایه گذاران کوتاه مدت و میان مدت کم کم شروع به درک این موضوع کردند که بیت کوین با توجه به توان اجتناب از رکود اقتصادی و بی ثباتی مالی، می تواند ابزاری برای حفاظت از ثروت باشد. در نتیجه شرکت های سرمایه گذاری بزرگ همزمان با معامله گران سرشناس شروع به نگهداری بیت کوین کردند تا از تاثیر متغیرهای بالقوه ای مثل افزایش نرخ بهره، کاهش ارزش ارز ذخیره و عملکرد بازار سهام بر روی دارایی های خود جلوگیری کنند.

دو دلیل عمده ای که باعث جذب سرمایه گذاران به بین کوین می شود ماهیت غیرمتمرکز بودن دیجی ارزها و میزان موجودی ثابت آنها است. از آنجایی که تنها ۲۱میلیون بیت کوین می تواند وجود داشته باشد و این موجودی به دلیل غیرمتمرکز بودن و مدل مدیریتی بیت کوین نمی تواند تغییری کند، سرمایه گذاران بیت کوین را وسیله ای مناسب و قابل اعتماد برای سرمایه گذاری جهت اجتبات از ضرر کوتاه مدت و موفقیت در بلندمدت می دانند.

به دلیل عملکرد بیت کوین از نظر قیمتی در میان مدت و بلند مدت، سرمایه گذاران از بیت کوین به عنوان پناهگاهی امن برای دارایی ها یاد می کنند. در واقع انتظار می رود که ارزش دارایی فرد در گذر زمان و تلاطم های بازار ثابت بماند و یا حتی افزایش پیدا کند.

طلا، دارایی دیگری که سرمایه گذاران در بی ثباتی های بازار به آن روی می آورند نشان داده که در مقایسه با بیت کوین کمتر قابل اعتماد است. برای مثال کشف این معدن طلای جدید به سرعت ۲۲میلیارد دلار به بازار طلا اضافه کرد و چنین افزایش غیرمنتظره ای در موجودی می تواند منجر به کاهش قیمت طلا بشود.

میزان موجودی بیت کوین ثابت است و افزایش های غیرمنتظره ای از این دست نمی تواند برای دیجی ارزهایی مثل بیت کوین که از همان ابتدا میزان ثابتی از موجودی برای آن مشخص شده است اتفاق بیافتد.

کمیاب بودن هر نوع دارایی، برای ثبات و افزایش قیمت در بلند مدت حیاتی است. سرمایه گذاران شروع به توصیف بیت کوین با عناوینی مثل “طلای دیجیتالی” یا “طلای۲” کرده اند.

به گفته Burniske رییس محصولات بلاکچینی ARK Investment Management جواب درست به این سوال که آیا باید بیت کوین را انتخاب کرد یا طلا در نهایت به خطرهای پیش روی هرکدام از این دو و تصمیم شخصی هر سرمایه گذار بر می گردد و این را فراموش نکنید که همیشه فضای کافی برای همکاری وجود دارد. نیازی نیست که طلا و بیت کوین را برای مبارزه تا مرگ در مقابل هم قرار دهیم و این دو می توانند در کنار هم به عنوان دارایی های مکمل استفاده شوند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via cryptocoinsnews , writers.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=5316
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x