ایستگاه خبر

استفاده سوئیفت از بانک ها برای تست بلاکچین

سرویس جهانی سوئیفت به دنبال جذب سایر موسسات مالی برای پیوستن به برنامه تحقیق و توسعه ابتکاریِ در حال انجام خود در زمینه بلاکچین است.

در جلسه ای که هفته گذشته در مقر سوئیفت در نیویورک برگزار شد، آقای Stephen Grainger رییس بخش فروش سوئیف در آمریکای شمالی، به مخاطبان خود که شامل بانک ها، شرکت های مشاوره ای و شرکت های رسانه ای بودند گفت  که به زودی اطلاعاتی درباره برنامه مذکور به اطلاع عموم خواهند رساند.

چارچوبی برای اینکه بانک ها چطور در این برنامه ثبت نام خواهند کرد وجود دارد که اطلاعات بیشتر تا پایان یک چهارم ابتدایی سال در رابطه با همکاران این پروسه اعلام خواهد شد.

با توجه به اعلام سوئیفت، این نیروهای تازه ای که سوئیفت تمایل به اضافه کردن آنها دارد شامل بانک هایی با تجربه نقدینگی بالا به دلیل اثبات توانایی آنها می باشد، که برای جایگزین کردن روش های قدیمی تسویه حساب های بین المللی Nostro/Vostro هدف گذاری شده است.

نظریه بدین صورت است که با حذف ذخایر ارزی راکد که در سایر بانک ها جهت مصارف تبادل ارز نگهداری می شوند، مشارکت کنندگان در PoC سود بیشتری برای سهامداران خود به ارمغان خواهند آورد چراکه این ذخایر را به جای استفاده از در nostro/Vostro به صورت دارایی ارزش آفرین تری نگهداری خواهند کرد.

بانک بر این باور است که پس از انتشار دستورالعمل ضوابط خود، بیش از ۱۰۰ بانک به این پروژه می پیوندند. همچنین اعلام کرده اند که در هکاتنی که در ماه اکتبر برگزار می شود، به توسعه دهندگان اجازه دسترسی به API مربوطه را خواهند داد.

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via Coindesk

https://coiniran.com/?p=4845
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x