ایستگاه خبر

سرویس های شرکت هواپیمایی Air Asia، در انتظار راه اندازی FinTech

جایگاه فناوری های مالی نوین در صنایع هوایی

بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی ارزان قیمت آسیایی، به نام Air Asia، برای راه اندازی برنامه FinTech یا فین تک (فناوری مالی نوین) خود، منتظر مجوز بانک مرکزی مالزی در طول سه ماه آینده است.

این شرکت هواپیمایی آسیایی منتظر اخذ تایید نهایی بانک Negara مالزی، جهت افتتاح پروژه فین تک شرکت، به نام “The Big” است. مدیر اجرایی این ایرلاین Tony Fernandes، نشان داد استفاده از این تکنولوژی می تواند، سرویس ها و خدمات مالی و بانکی زیادی را فراهم کند و به همان نسبت می تواند خریدهای ۶۰ میلیون مسافر سالانه Air Asia را آسان کند.

در یک نشریه محلی به نقل قول از Fernandes منتشر شد:

با استفاده از این پلتفرم، روند پرداخت ها در آینده، خصوصا رسیدن Air Asia به رکورد ۱۰۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۱، آسان تر خواهد شد.
او همچنین نشان داد که حدود ۲۵ درصد از بلیط ها، از طریق رزرو آنلاین ثبت می شوند که با شروع به کار برنامه جدید شرکت، انتظار می رود این عدد رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

این شرکت در حال حاضر با همکاری MasterCard، تحت عنوان بخشی از برنامه پیش پرداخت بزرگ (BIG Prepaid)، خدمات ارزی متنوعی را ارائه می دهد. این کیف پول حاوی روش های پرداخت مجازی (به صورت انتخابی) است و دارای ویژگی امتیاز دهی به مسافرینی ست که به صورت مکرر از پروازهای این شرکت استفاده می کنند.

مسافرت، بدون پول نقد

مقارن با زمانی که Air Asia از راه اندازی پلتفرم جدید خود صحبت می کرد، ژاپن به عنوان اولین کشور پذیرنده بیتکوین در آسیای شرقی، توانست خدمات هوایی ارزان قیمت خود را، از طریق این ارز و در بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی کشور (ANA)، مورد استفاده قرار دهد.
مدیر برنامه مالی شرکت Shinichi Inoue، پیش بینی کرد، در آینده مسافران نیازی به حمل پول و کارت برای تهیه بلیت یا خرید از فرودگاه، نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت:

من زمان خود را به طور کامل صرف این موضوع خواهم کرد که مردم بتوانند بدون نیاز به حمل کیف پول مسافرت کنند. در نهایت ناوگان هوایی ژاپن (Peach)، با همکاری یک استارت آپ بیتکوینی به نام BITPoint، توانست با یادآور شدن پرداخت های بیتکوین به فروشگاه ها و رستوران ها روند قرارگیری در محل پرواز را آسان تر کند. همچنین خودپرداز های بیتکوین  در کنار باجه های کنترل بلیط در امتداد ورودی های چند منظوره فرودگاه، نصب خواهند شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: cryptocoinsnews


https://coiniran.com/?p=7164
دکمه بازگشت به بالا