ایستگاه خبر

Bitcoin Unlimited به ۴۰درصد رسید

Bitcoin Unlimited یا BU در اوایل هفته جاری در یک دوره ۲۴ساعته به بالاترین حد خود یعنی ۳۹.۶درصد رسید. در حال حاضر در بازه طولانی تر یک هفته ای به بیش از ۳۰درصد رسیده است.

bitcoin unlimited reaches almost 40 percent

هدف BU افزایش ظرفیت تراکنش ها بیت کوین ها است تا بتواند پاسخگوی تقاضای در حال رشد باشد و همچنین کارمزد تراکنش ها که چیزی حدود ۱دلار است را کم کند. یکی دیگر از هدف های آن افزایش قابلیت پیش بینی زمان تراکنش ها است، چرا که در حال حاضر تاخیر تراکنش ها به ساعت ها و روزها می رسد.

استخراج کنندگان Antpool که یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین است بیشترین حمایت را با تغییر به BU از چند روز گذشته داشته است. این تغییر کمی جای تعجب داشت.

در حال حاضر بطور مجموع ده استخر استخراج که با BU کار کنند وجود دارد که تنها یک استخر بیشتر کافی خواهد بود تا به نزدیک ۵۰درصد از سهم موقت )با توجه به تغییرات( برسد. (چرا که همه استخرها نمی توانند ادعا کنند که همیشه میزان ثابتی از بازار را در اختیار دارند و این میزان می تواند در بازه های زمانی مختلف تغییر کند). انتظار می رود همچین استخری توسط Chandler Guo که یک استخراج کننده دیجی ارزها است به وجود آید چرا که او تصمیم به ایجاد یک استخراج جدید که به استخراج BU بپردازد دارد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا کسب و کاری در حال استفاده از BU هست یا خیر، اما Blockchain.info، Coinbase، Bitpay، Bitgo و بسیاری دیگر از کسب و کارهای بیت کوین از بلاک های بزرگ تر دفاع می کنند و همچنین در مورد تاخیر ها شکایت دارند.

منتقدان بر این باورند که BU به استخراج کنندگان اجازه می دهد تا در مورد اندازه بلاک تصمیم گیری کنند و سیستم اجماع اضطراری (emergent consensus) آن هنوز تست نشده است. اما حمایت کنندگان می گویند که تمام نودها روی اندازه بلاک تصمیم گیری می کنند و سیستم اجماع اضطراری نیز قبلا به صورت زنده حین افزایش soft limit از ۲۵۰کیلوبایت به ۵۰۰کیلوبایت و سپس به ۷۵۰کیلوبایت و در نهایت به ۱مگابایت امتحان شده است.

چارلی لی، بنیان گذار Litecoin و کارمند Coinbase در رابطه با سازماندهی مجدد می گوید اگر در هر نقطه ای، زنجیره Bitcoin Core نسبت به زنجیره  Bitcoin Unlimited رشد بیشتری از لحاظ اثبات کار داشته باشد، درنتیجه زنجیره Bitcoin Unlimited به زنجیره Bitcoin Core سازماندهی مجدد خواهد شد.

Haipo Yang بنیان گذار ViaBTC، پیشنهاد کرده است که استخراج کنندگان منتظر رسین BU به ۷۵درصد از سهم سخت افزار شبکه باشند تا از تقسیم یا منشعب شدن زنجیره جلوگیری کنند.

به نظر می رسد هرگونه ارتقایی در افزایش اندازه بلاک ها می تواند به کسب و کارها و اپراتورهای نود تدریجا زمان قابل توجهی را ارلئه کند. با توجه به اینکه در حال حاضر طی ۱۰۰۰بلاک، BU به سهم ۳۰درصدی از این بلاک ها نزدیک می شود که با در نظر گرفتن تغییرات ۴۰درصد می شود، امکان شروع چنین ارتقایی وجود دارد.

اگر در بازه زمانی ۱۰۰۰بلاکی بعدی به ۴۰درصد برسد، ممکن است که تغییری در رفتارها پیش آید و تغییرات یا واریانس موقتی باعث ۵۰درصدی شدن آن بشود. بنابراین توجه زیادی را برای فعال سازی جلب می کند.

این بازه زمانی احتمالا ماه ها طول خواهد کشید. پیش بینی احتمال فعال شدن BU آسان نیست، اما باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به اینکه Segwit با رکود مواجه شده است، BU را به تنها گزینه پیش رو تبدیل می کند.

زمانی که BU فعال شود، هیچ تغییری که کاربران نگران آن باشند وجود نخواهد داشت؛ غیر از اینکه احتمالا کارمزدها (فی) کاهش پیدا خواهد کرد و پیش بینی زمان تراکنش ها محتمل تر خواهد بود.

به نظر می رسد انشعاب زنجیره بعید باشد، اما اگر اتفاق بیافتد برای کاربران تفاوتی غیر از اینکه حالا سکه های خود را در هر دو زنجیره نگهداری خواهند کرد وجود نخواهد داشت.

اگر BU فعال شود، این اولین بار در کل فضای بلاک چین خواهد بود که تصمیمی در چنین شیوه غیرمتمرکزی بدون هیچ گونه راهنمایی و رهبری اتخاذ می شود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=5118
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x