ایستگاه خبر

بلاکچین مدیریت حقوق رسانه ای در روسیه تا سپتامبر راه اندازی می شود

IPChain یک پلتفرم ابتکاری در زمینه بلاکچین است و توسط صندوق نوآوری حکومت روسیه (Skolkovo) حمایت می شود. این پلتفرم سعی در ایجاد یک ” پایگاه داده واحد از حقوق” برای رسانه های صوتی و تصویری روسی بر اساس بلاکچین دارد.

چهار سازمان حکومتی معتبر کار جمع آوری حقوق کپی رایت را مدیریت می کنند. آنها اتحادیه دارندگان حق روسیه RSP ، سازمان دارایی های غیر مادی روسیه WIPO ، انجمن نویسندگان روسی RAO و مشارکت برای حفاظت و مدیریت حقوق در زمینه هنر(UPRAVIS) می باشند.

این پلتفرم با همکاری با جوامع جمع آوری حقوق کپی رایت مانند RAO ،RSP و VOIS و چند موسسه تحقیقاتی در حال توسعه یافتن است. Alexander Blinov رئیس سازمان Warner Music Russia به نسبت این ابتکار ابراز علاقه کرده و می گوید که IPChain پروژه جالبی برای انتشاردهندگان موسیقی است.

Andrei Krichevsky مدیر عامل VOIS می گوید:« IPChain در ابتدا کاتالوگ ها، مالکیت ها و جزئیات پرداخت را وارسی می کند. پرداخت ها سپس به صورت خودکار افزوده و حسابرسی می شوند. سپس در داخل یک حساب بانکی مناسب سپرده گذاری می شوند. با استفاده ار بلاکچین، IPChain جنبه های منفی ناشی از دخالت انسان را حذف می کند».

در مصاحبه ای دیگر، Krichevsky به رسانه Billboard گفت:« امروزه برای یک جامعه جمع آوری کننده حقوق کپی رایت فقط کار کردن شفاف و موثر کافی نیست و آنها باید چیزی بیش از واسطه هایی بین صاحبان حق تالیف و کاربران باشند. آنها باید به پلتفرم های دیجیتال واحدی تبدیل شوند که مجموعه کاملی از خدمات مربوط به تالیف کنندگان و حقوقی که در حول و حوش آن قرار دارد را فراهم کنند».

بنا بر گفته Krichevesky انتظار می رود که IPChain تبدیل به محرکی برای شکوفایی این صنعت شود و همچنین به ابزاری برای همه آنهایی که طالب شکوفایی، رشد و در یک عبارت بهتر توسعه بازار بین المللی دارایی های غیر مادی هستند، تبدیل شود. این پلتفرم در اوایل ۲۰۱۸ راه اندازی  خواهد شد.

بنا بر آنچه Maxim Proksh مشاور رئیس هیئت مدیره  Skolkovo درزمینه دارایی های غیر مادی به Billboard  گفت، نمونه اولیه IPChain انتظار می رود که در سپتامبر آماده شود، سپس مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرد تا در ابتدای سال بعد راه اندازی شود. او می گوید:« ما می خواهیم این کار را بر روی یک پلتفرم مشترک فناوری یعنی IPhub بسازیم که در آنجا شما می توانید اطلاعاتی را در مورد انواع مختلفی از دارایی های غیر مادی ببینید، چیزهایی که مربوط به کپی رایت، حق ثبت اختراعات، مارک های تجاری و غیره مشود. ما به همه نویسندگان و انتشار دهندگان پیشنهاد می دهیم که آثار خود را در آنجا قرار دهند و محدوده و شیوه استفاده از این آثار را تعیین کنند. همچنین باید استانداردهای مبادله اطلاعات را توسعه دهیم که پلتفرم بتواند سیستم خود را به دیگر صاحبان حقوق نیز مرتبط کند.»

پایگاه داده های حقوقی شامل موسیقی، محتواهای صوتی- تصویری و رکورد ها می شود. یک سازمان معتبر دولتی این سیستم را حفظ و نگهداری می کند.

IPChain به کلی سیستم دارایی های غیرمادی را در روسیه متحول می کند و تبدیل به نهادی برای مبادلات آنلاین دارایی های غیر مادی می شود. دلیل این امر این است که بلاکچین به اقلام کپی رایت شده اجازه ردیابی و ثبت می دهد.

در بحث هایی که در مطبوعات روسی صورت گرفت، چگونگی تامین مالی این پروژه و این که آیا پول بیشتری از دارایی های مردمی مورد استفاده این پروژه قرار خواهد گرفت یا نه، مورد سوال واقع شد. فردی که رابطه نزدیکی با بنیان گذاران این پروژه دارد به یک رسانه محلی گزارش داد که ۲۰ تا ۳۰ میلیون روبل برای تامین مالی پروژه نیاز خواهد بود.

Krichevsky می گوید که پروژه هایی که مفاهیم و مبنای فناوری دارد و مربوط به حقوق دارایی های غیر مادی بر پایه بلاکچین هستند، یک سالی است که مرتبا مطرح می شوند.

در نهایت او می گوید: ” امروز مابه تحقق یافتن این رویا نزدیک شده ایم.”



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=6459
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x