ایستگاه خبر

سرویس های مالی تنها شروعی برای استفاده واقعی از بلاکچین است

(این مقاله نظری توسط استیو بویل، مدیرعامل شرکت Integrated Cloud Solutions نوشته شده است.)
از بسیاری فناوری ها به عنوان انقلاب در عرصه فناوری ها نام برده شده است که البته هر کدام با وجود وجوه قابل توجه، ارزش کلمه انقلاب و دگرگونی را نداشته اند.
رایانش ابری، هوش مصنوعی و داده های بزرگ هر کدام دارای نقاط قوتی ست که روز به روز شناخته خواهد شد. اما در میان همه اینها، بلاکچین با احتمال قریب به یقین بزرگترین شکوفایی را در سال ۲۰۱۷ و حتی دهه ی پس از آن خواهد داشت.
اصل اخلاق حرفه ای که در قلب بلاکچین واقع شده، آن را به شکل ویژه ای قوی، سازگار و بینهایت موفق کرده است. بلاکچین در اختیار همه است و هر چیز ارزشمندی از طریق آن قابل انتقال و ذخیره به صورت امن و خصوصی ست. پس نباید تعجب کرد که نام بانک آمریکا و انگلیس نیز در میان گروهی ست که می خواهند از قابلیت های بی نظیر آن برداشت کنند.
با این حال، کلید رشد بلاکچین سهولت در کسب اعتماد برای کاربران است. هیچ واسطه ای مثل دولت ها، بانک ها یا شرکت های بزرگ تکنولوژی در کار نیست. در عوض همکاری عظیم عمومی و برنامه نویسی هوشمندانه موتور محرک آن است.
اساسا بلاکچین نخستین واسطه تمام دیجیتالی بومی برای ارزش است و این باعث جذابیت بالایی برای کسب و کارها دارد.
همانطور که می دانیم، مدت قابل توجهی ست که واژه بلاکچین با تعاریف صنعت مالی گره خورده و در آن نقش کاهنده پیچیدگی در عین افزایش کارایی، شفافیت و قانونمندی را بازی کرده است اما مزایا و کارایی آن بسیار فراتر از این هاست. در واقع هوشمندانه تر است که بلاکچین را هستی بخش به تحول همه چیز از کسب و کارها تا دولت ها و حتی جامعه جهانی دانست .
به عنوان نمونه بلاکچین توان کاهش شدید هزینه های تراکنش ها را داراست. قراردادهای هوشمند بر پایه بلاکچین به شکلی وسیع هزینه های عقد قراردادها، نظارت بر اجرا و پرداخت نهایی را پایین آورده است. به همین ترتیب این قراردادها دارای پتانسیل حذف آژانس های واسط و هزینه های هماهنگی میان طرفین را دارند. با این روش خروج افراد واسط و دلال ها صورت پذیرفته و خریدار و فروشنده مستقیما با هم در ارتباط قرار می گیرند.
در این سناریو، حق امتیازها و توافقنامه ها به راحتی بدون نیاز به واسطه دست یافتنی هستند. بلاکچین برای تولیدکنندگان دارایی های فکری و معنوی امکان درک واقعی ارزش کارهایشان را فراهم می کند.
درست مثل تاثیر اوبر، بلاکچین به سرویس دهنده این امکان را می دهد تا با از میان برداشتن سازمان های اقتصادی سهیم، سود را مستقیما برای اعضای کسب و کار و کاربر آن بیشینه نماید.
تکنولوژی بلاکچین همچنین دارای پتاسیل ایجاد جهشی عظیم در مدل کسب و کار شبکه ای می باشد. کافی ست آن را به عنوان زیرساخت این مدل کسب وکار استفاده نماییم و بلافاصله جرقه هایی در ذهن شکل می گیرد. شاید نزدیک ترین چیزی که بلافاصله به ذهن می رسد پرداخت های بدون دخالت بانک ها باشد یا ایجاد سیستم های معرفی و تبلغات که فقط و فقط از طریق آحاد جامعه کنترل می شود.
در حال حاضر نیز کاربری هایی نظیر محافظت از جعل هویت دیجیتالی، اثبات مالکیت معنوی دارایی های دیجیتالی و رای گیری الکترونیک را از این تکنولوژی دیده ایم.
البته محل رشد و شکوفایی واقعی بلاکچین اینترنت اشیا است. چرا که با رشد جهانی شبکه ها، نیاز به سیستمی برای مدیریت این حجم عظیم تراکنش داده ها حس خواهد شد و بلاکچین فرصت مناسبی برای آن فراهم خواهد آورد.
در پیامد فکری اینکه چه کاربردهایی فراتر از صنعت مالی برای بلاکچین موجود است، نیروی عظیمی برای رویش نسل بعدی استارآپ ها نهفته است.
در واقع آنطور که پیداست، ما شاهدان زنده طلوعی نو در عرصه فعالیت های دیجیتالی هستیم که تعریف جدیدی ست بر مفاهیمی چون امنیت، اعتماد و کارایی.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via cryptocoinsnews ,blockchaintechnologies

https://coiniran.com/?p=4810
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x