ایستگاه خبر

آیا اتریوم می تواند از سد بیتکوین عبور کند؟ معنی این مسئله چه خواهد بود؟

به زودی و برای اولین بار در تاریخ، حوزه ارزهای دیجیتالی شاهد حضور یک ارز قوی با رویکردی طولانی مدت و با تکیه بر بازار خود خواهد بود.

برند ‘The Flippening‘  ابهام جدیدی را درباره امکان قرار گیری یک بلاکچین دیگر به جای بیتکوین (هم به لحاظ ارزش بازار و هم به لحاظ قیمت ارز) مطرح کرده و خواستار اعلام نظر آزادانه افراد شد. محصولات رمزنگاری شده با اختلاف زیادی مورد توجه قرار گرفت. این موضوع از طریق هشتگ و وب سایت قابل بررسی است.

‘The Flippening’: نامی ست که توسط عده ای از تحلیلگران مطرح شده و از طریق هشتگ در شبکه های اجتماعی به محبوبیت رسیده و تبدیل به برند شده است.

نوآوری بیتکوین و محبوبیت سیستم بلاکچین باعث شده توسعه دهندگان دست به تجربه های جدید و ایجاد تنوع بزنند. امیدوارکننده ترین بخش آن، تا به حال برای رشد و توسعه بیتکوین به کار گرفته شده است.

بر اساس محاسبات انجام شده در اوایل سال ۲۰۱۷، بیتکوین ۸۰ درصد از سهم مشارکت در بازار را به خود اختصاص داده است. هرچند، آمار همیشگی این موضوع بیشتر از ۹۰ در صد بوده است.

طبق گزارش CoinMarketCap، امسال آلتکوین های اضافه شده، قدرت جذب فوق العاده ای را بوجود آوردند که در مجموع باعث دستیابی آنها به بازاری با ارزشی حدود ۱۱۷ میلیارد دلار شده است که رشد بیش از ۵ برابر را به نسبت سال قبل، نشان می دهد.

بیشتر تحلیلگران، در پاسخ به کوین دسک بر این باور بودند که توکن اتریوم می تواند مشوقی برای تغییر در نظر گرفته شود . استفاده از این توکن ها، رشد ۳۰ برابری، بدون هیچ نشانه ای از توقف را برای این بازار به وجود آورده است.

مشکلات قانونی بیتکوین

کارآفرینان و توسعه دهندگان بیتکوین، هنوز در تلاش برای پیدا کردن بهترین راه برای حل مشکل مقیاس گذاری هستند. موضوعی که محدودیت زیادی برای یک ارز جهت قرار گرفتن در جایگاه یک واسطه تبادلات ایجاد می کند. (هرچند قرار گرفتن در جایگاه صندوق ذخیره ارزش، منافع خوبی برای بیتکوین به همراه دارد)

در حال حاضر بلاک های بلاکچین بیتکوین، می توانند حداکثر تا حجم ۱ مگابایت از تراکنش ها را در بر داشته باشد. نتیجه دور از انتظار این بود که تمام پیشنهاد های مربوط به افزایش حجم بلاک با شکست مواجه شد. سپس تلاش هایی برای انجام سگویت (راه حل جدا کردن بخشی از اندازه بلاک) صورت گرفت که به اندازه کافی حمایت نشد.
بقیه پیشنهاد ها هم که در سطح وسیعی به اثبات رسیده بودند، عمر کوتاهی داشته و یا به چند قسمت تقسیم شده بودند.
مدیر استارت آپ فین تک InvoicePool به نام Marius Rupsys گفت: بیتکوین هنوز در مشکل مقیاس پذیری گیر کرده است. اگر یک نوعی از توافق حاصل می شد، بیتکوین می توانست به تاج و تخت خود برگردد.

او گفت وقتی جامعه بیتکوینی هیچ راه حلی برای این مسئله ارائه نمی کند، طبیعتا اتریوم از این فرصت سود می برد. با در نظر گرفتن پاسخ اتریوم به نیاز بازار، انتظار Rupsys این است که اتریوم سهم بیشتری از ارزش کل بازار را به خود اختصاص دهد یا اینکه با احتساب ارزش محصولات ارائه شده با توکن، بتواند از بیتکوین عبور کند.

Tim Enneking، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری محصولات رمزنگاری شده گفت: بیتکوین اولین ارزی ست که می خواهد مقیاس گذاری شود که به افزایش حجم نیاز دارد “قربانی موفقیت خود می شود”.

او همچنین در مورد بهره مندی اتریوم از تجربیات بیتکوین گفت: اتر با دیدن مشکلات بیتکوین به خوبی یک سیستم هوشمند تکمیلی ست که کمابیش در مسیر اصلی، جلو تر از بقیه قرار گرفت. همچنین اتریوم مدیریت دارد. بیتکوین هیچ کدام را ندارد و هنگامی که خلاقیتی در مسیر حرکت وجود نداشته باشد، مزایای پیشرو بودن از بین خواهد رفت.

Charles Hayter، مدیر و سازنده صرافی CryptoCompare نیز معتقد است که اتریوم زمام امور بلاکچین را به دست خواهد گرفت.

اهمیت ICO ها

برخی از صاحب نظران هنگام توضیح این مساله که چگونه ممکن است ارزش کل بازار اتریوم از بیتکوین بیشتر شود، بر این باورند که حراج توکن (یا همان ICO) نقش کلیدی در این مساله بازی می کند.

به عنوان ارز های مرجعی که به مشارکت کنندگان اجازه دسترسی و شرکت در ماجراجویی جدید را از طریق خرید توکن می دهد، سرمایه گذاران به خرید توکن از طریق اتریوم علاقه بیشتری نشان می دهند، به این دلیل که علاقه ای به ناپدید شدن پول خود ندارند.

به علاوه، تمرکز اتریوم به دستکاری های کوچکی که از طریق استارت آپ ها می تواند نیروی اقتصاد ی جدیدی را به وجود بیاورد، نیز به نوبه خود تاثیر گذار است. Rupsys اشاره کرد: “این مساله تعداد زیادی از اتر ها را در خود نگه داشته و تعداد کمی تا کنون برای خرید و فروش عرضه شده است.”

کارآفرین بیتکوین Charlie Shrem با لحن مشابهی می گوید: “در حال حاضر حجم بسیار زیادی از اتر برای ICO ها، در انتظار زمان انتشار هستند” و با هر ICO جدید دیگر، تعداد زیادی از توکن ها مجددا در لیست انتظار قرار خواهند گرفت.

او افزود: همچنین با استفاده از این روش در جمع آوری سرمایه، قسمتی از توکن های اتر فروخته و صرف توسعه برنامه خواهد شد. این بدان معنی ست که وارد کردن نیروی بیشتر در بخش فروش، می تواند باعث افزایش توان برای شروع یک پروژه به حساب آید.

حباب ها و ظرفیت ها

در حالی که تحلیل گران دیدگاه های مثبتی در مورد آینده محصولات اتریوم ارائه می کنند، برخی بر این باورند که ارزهای دیجیتالی در معرض حباب قرار دارند.

Petar Zivkovski، مدیر و خالق پلتفرم دیجی ارز Whaleclub، توضیح داد که قیمت اتریوم تا حدود زیادی به  ICO هایی وابسته است که از پروتکل جایگزین استفاده می کنند.

وی افزود: من شخصا فکر می کنم قیمت اتر بالاتر از ارزش واقعی آن است، و بسیاری از ICO ها، به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکردند. وقتی که بر تعداد این گروه ناراضی افزوده شود، شاهد سقوط اساسی قیمت اتریوم خواهیم بود.

Petar، در مورد احتمال عملی شدن وعده های اتریوم و گذشتن قیمت اتریوم از بیتکوین گفت بستگی به این دارد که چه میزانی از موفقیت برای اتریوم به دست آمده بیاید.
(او تعداد و میزان موفقیت اتریوم را شرط دانست)

تحلیلگران همچنین بر تاثیر گذار بودن هر دو شبکه در دنیا، تاکید کردند.

در حالی که بیتکوین می تواند دنیای ارزها را دگرگون کند، اتریوم هم می تواند قابلیت تاثیر گذاری زیادی از طریق به کار گیری توکن های هوشمند، به وجود آورد.

Mati Greenspan تحلیلگر ارشد پلتفرم تجاری eToro، در مورد ظرفیت این مساله گفت که در صورت محقق شدن اهداف، احتمال زیادی وجود دارد که اتریوم، هم در ارزش کل بازار و هم قیمت، بتواند از بیتکوین پیشی بگیرد. بنابراین می توان گفت که به عبارت دیگر، این مساله بر روی بخش بزرگی از شبکه (دیجی ارزها) تاثیری نخواهد داشت.

Greenspan، این گونه نتیجه گیری می کند: توسعه هر دو ارز بیتکوین و اتریوم تاثیر به سزایی در آینده جهان ما خواهد داشت. بیتکوین و اتریوم  توانستند تصویری نسبی از آینده ارز و آینده اینترنت ارائه کنند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: coindesk

https://coiniran.com/?p=6905
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x